بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید

 


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالب مشابه :

نشانه های مومن چیست ؟ اینفوگرافی

 

[ یک شنبه 1 دی 1392برچسب:شام , مصیبت های شام , اهل بیت , معصومین , کربلا , جدیدترین تصاویر مذهبی , کربلاییان ,,

] [ 22:34 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

دلش را پر از عشق کرد و پنجره دوم را باز .....

غصه دوید توی جانش .

هیچ کس و هیچ چیز به او لبخند نمیزد !

ای کاش به خاطر دوست هم که بود با شیطان هم کلام نشده بود !

قسمتی از سلسله کتاب های پنجره جلد 4 ( انتظار )

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی ع پاسخ می دهد که مقام شهید برتر است یا شخص عفیف ؟

دختران عفیف

شاید هر کسی با توجه به عظمت مقام شهید، مقام او را از دختر چادری با عفت، بیشتر بداند.
ولی بگذارید جواب این سوال را از حضرت علی (علیه السلام) بپرسیم.
ایشان می فرمایند: اجر کسی که قدرت بر گناه داشته باشد، ولی عفت پیشه بکند، کمتر از رزمنده ای نیست که در راه خدا شهید شده باشد. (بلکه) انسان عفیف، همانند فرشته ای از فرشتگان الهی است!  (نهج البلاغه، صبحی صالح، حکمت 474)
بله! خدا می داند شما چه سختی هایی را در راه با عفت بودن می کشید. از همین رو مقام بالایی را برای شما در نظر گرفته است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ايمان، ملاك اوليه و اساسي ازدواج

حالا اگر پول نداري، مي‌فرمايد: «فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِنات‏» (نساء/25) يك نكته‌ي لطيف، مي‌گويد: «الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِنات»، «فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِنات‏» يعني چه دختر حُرّ باشد، چه كنيز باشد، آنچه مهم است بايد ايمان داشته باشد. از همه چيز، از لهجه، از مدرك، از پول، از شكل، از همه چيزي اسلام  مي‌گويد: يك قدم پايين‌تر بيا. اما از ايمان... خواستگار كه براي دختر ما مي‌آيد، اصل براي ما ايمان است. داماد متدين كه اطلاعاتش پايين باشد، خيلي ارزشش بيش از دامادي است كه خيلي سطح معلوماتش بالاست، اما دين ندارد. «الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِنات»، «فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِنات‏». حالا بد نيست يك نكته بگويم، اين كنيز و برده از كجا پيدا شد. من هم از بس حرف مي‌زنم، نمي‌دانم اينها را كجا گفته‌ام. اخيراً هم يكجايي گفتم. يا در تلويزيون يا بيرون. خوب گوش بدهيد. هرجا ايستادم شما بگوييد.

 

در تاريخ بشر، هم جنگ بوده، هم جنگ هست، هم جنگ خواهد بود. در جنگ هم يكي غالب، يكي مغلوب، مغلوب‌ها را هم سر ببريم، درست نيست. آزاد كنيم درست نيست. اردوگاه درست نيست. بهترين راهش اين است كه اينها را به عنوان اسير و كنيز پخش كنيم. به تدريج آزاد شوند. اين را گفتند. متن قرآن است اگر آن موردي كه تو خواستي نشد، حق گناه نداري. يك قدم پايين‌تر بيا. تازه مي‌گويد: «أَنْ تَصْبِرُوا» (نساء/25) اگر مي‌توانيد خودتان را نگه داريد، «وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُم‏» صبر كنيد بهتر است.

 

اين كنيز را مفت مي‌شود به خانه آورد؟ نه! اين كنيزها بايد 1- با رضايت ولي‌اش باشد. 2- بايد مزدشان را داد. مزدشان را هم بايد به خودشان داد. «وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُن‏» (نساء/25) مهريه‌اش را بايد به خودش بدهي. يعني آنها هم شخصيت دارند. كنيز است، ولي شخصيت دارد. بايد...

 

چقدر مهريه بدهيم؟ مي‌گويد: «مَعروف»، يعني عرفي. الآن اگر كسي دخترش را با يك پسري عقد كند با يك سكه و دو سكه، اين معروف نيست. عرف، بايد مراعات كرد كه آن پدر دختر هم مي‌خواهد جهازيه تهيه كند. معروف بايد باشد. حقوق چوپان ماهي چقدر است؟ بين 300 و 600 ما مي‌گوييم، 400، 450. پس ماهي 400 تومان. 400 تومان سالي چند ميليون مي‌شود. تقريباً سالي پنج ميليون. هشت تا پنج ميليون چقدر مي‌شود؟ شعيب گفت: دخترم را به تو مي‌دهم به شرط اينكه هشت سال چوپاني كني. يعني الآن اگر پيغمبري، به پيغمبري دخترش را بدهد، مي‌گويد: هشت سال چوپاني؟ يعني چهل ميليون. تازه گفت: اگر مي خواهي دو سال اضافه كن. يعني ده ميليون رويش بگذار. مهم اين نيست كه چهار ميليون، ده ميليون، ده سكه، صد تا سكه، مهم اين است كه به داماد فشار نيايد. يك وقت يك كسي مي‌تواند پانصد سكه بدهد. يك وقت يك كسي تا آخر عمرش 50 سكه هم نمي‌تواند بدهد. مهم دختر فروشي نيست. توان داماد و خانواده‌ي داماد است. معروف!

 

كنيز از نظر اجتماعي يك محروميت‌هايي دارد. چون محروميت دارد، اگر خلاف هم كرد، نصف. مثلاً اگر يك آدم آزادي، زن آزادي خلاف كرد، مثلاً با فلان مقدار تنبيه شود، كنيز نصف است. قرآن مي‌فرمايد: «فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذاب‏» (نساء/25) اگر بناست زني خلافكار بود، كنيز هم خلافكار بود، چون كنيز شأنش پايين‌تر است، كيفرش هم بگوييد: نصف است.

 

اين قرآن بود، 1- تشكيل خانواده مقدس است. 2- ازدواج كردن يك ركعت نماز را هفتاد برابر مي‌كند. 3- كار در خانه جهاد است. 4- كار مرد براي خانمش «كالجهاد» است. «الْكَادُّ عَلَى عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِد» (كافي/ج5/ص88) مرد براي خانم كار بكند، «كالمجاهد». زن براي شوهرش كار بكند، خود جهاد است. «جِهَادُ الْمَرْأَةِ» (كافي/ج5/ص9)

قسمتی از برنامه درس هایی از قرآن حاج آقا قرائتی تاريخ پخش:  14/05/92

 

بسم الله الرحمن الرحیم

علی اکبر,عاشورا,حسین,زینب,شبیه پیامبر,جوان,بنی هاشم,انگشتر,روضه,اکبر,عصر عاشورا,نقاشی,تصویر سازی,دیجیتال پینت,هنر متعهد,انقلابی,ولایتمدار,تشنه,عطش,پدر,پسر,رزم,جنگ,لعنت بر یزید

گفت:« ای پدر، عطش مرا کشت و… آیا جرعه آبی هست که توان ادامه رزمیدن با دشمنان را پیدا کنم؟»
امام علیه السلام آن‌گاه انگشتری خود را به او داد و فرمود: « آن را در دهان بگذار و به سوی دشمن بازگرد. دیری نمی گذرد که جد بزرگوارت، رسول خدا، را زیارت کنی، و او تو را از آبی سیراب کند که هرگز احساس تشنگی نکنی.»

بسم الله الرحمن الرحیم

روزی پیامبر در مسجد نشسته بودند.

عرب بادیه نشینی وارد شد و گفت: ای رسول خدا! من گرسنه ام، لباس مناسبی ندارم، پولی هم ندارم و مقروض هستم. کمکم کنید.

پیامبر به بلال فرمودند: که این مرد را به خانه فاطمه ببر و به دخترم بگو که پدرت او را فرستاده است.

بلال آمد و داستان را برای حضرت زهرا تعریف کرد. حضرت گردنبند خود را که هدیه بود باز کردند و به بلال دادند و فرمودند: که این گردنبند را به پدرم بده تا مشکل را حل کنند.

بلال بازگشت و امانتی را تحویل پیامبر داد. رسول خدا فرمودند: هر کس این گردنبند را بخرد، بهشت را برای او تضمین می کنم.

عمار یاسر آن را خرید و مرد سائل(فقیر) را به خانه خود برد. به او لباس و غذا داد و دو برابر میزان قرض به او پول داد.

سپس عمار غلام خود را صدا زد و گفت: این گردنبند را به خانه فاطمه زهرا می بری و می گویی که هدیه است. تو را نیز به فاطمه بخشیدم.

غلام گردنبند را به حضرت داد و گفت: عمار مرا نیز به شما بخشیده است.

حضرت نیز غلام را در راه رضای خدا آزاد کردند.

غلام گفت: متعجبم! چه گردنبند با برکتی! گرسنه ای را سیر کرد، بی لباسی را پوشاند، قرض مقروضی را ادا کرد، غلامی را آزاد کرد و دوباره نزد صاحبش بازگشت.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا (ع) فرموده است :

« نماز صله (پیوند ) و موهبتی  است از طرف خداوند مهربان برای بنده از راه رحمت و عنایت. نماز، مطالبه و وصال راه رسیدن بنده به سوی خداوند است البته هرگاه با ثبت خالص وارد نماز شود، وبا تعظیم واجلال هر چه بیشتر برای خداوند تكبیر گوید ، وقرائت را با ترتیل بخواند و با خشوع ركوع را به جا آورد و با تواضع سر از ركوع بردارد و با ذلت و خضوع سر به سجده گذارد، و با اخلاص درحالی كه امید به رحمت خدا دارد تشهد خواند سپس نمازش را با رغبتی تمام با امید به رحمت بیكران الهی، سلام دهد و به پایان رساند و در حال بین ترس و امید، فریضه الهی را به انجام رساند پس هرگاه كسی نماز با چنین آداب و شرایطی به جا آورد، حق نماز را ادا كرده است. »

 

بسم الله الرحمن الرحیم

9 راه برای زندگی بهتر

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید نتونیم کسی رو پیدا کنیم که بعد از طلاق و شکست در زندگی مشترک دچار مشکلات عاطفی نشده باشه.

مردی به خاطر مشکلاتی که با همسرش داشت بصورت توافقی از هم جدا شدند. اما بعد از طلاق یه مدتیه،که روحیه مناسبی نداره.  به اقرار خودش؛ هنوز هم به عمق فاجعه بوجود اومده و همچنین به گرفتاری های احتمالی آینده درک درستی پی نبرده.


باید اضافه کنم که طلاق واقعه ای نیست که بشه، بهش به شکل مطلق و مجرد نگاه کرد و مثلا بگیم:تنها خانومها هستن که متضرر میشن و از این حرفا...

اون مرد می گفت: من که از طرف خودم نگاه می کنم می بینم که به نظرم بیشتر ضرر کردم . همه چیزم رو از دست داده، می دونم. تنها پسرم و امید به آینده ای که با خوش باوری به یاس و نیستی مبدل شده. شخصیت کاری و موقعیت و آبروی شغلیم خدشه دار شده. دوستانم اگه از این ماجرا خبردار بشن نمیدونم چه جوری بهم نگاه میکنن . و احتمالا باید از اونا هم طلاق بگیرم . مطمئنم که خانواده خودمم از این مسئله خیلی ناراحتن. نمی دونم با این واقعیت چطور کنار بیام؟


همانطور که عرض کردم شاید کسی رو پیدا نکنیم که بعد ازطلاق و شکست در زندگی مشترک دچار مشکلات عاطفی و... نشده باشه. دوران بعد از طلاق اصلا راحت نیست. اما چاره ای جز زندگی کردن هم نیست و تنها اقدام موثر اینه که شخص تمام تلاش خودشو به کار بگیره تا هویتش رو دوباره بازسازی کنه.

یکی از راه حل هایی که این شخص می تونه داشته باشه اینه که اگر امکان برگشت به زندگی مشترک با همسر سابقشونو دارن، برگردن. مسلما نه تنها خود اون مرد بلکه همسرشون هم به مراتب بیشتر از ایشون ،بعد از جدایی، دچار مشکلات عاطفی شدند. پس بهتره دریک شرایط مناسب برگردن و مشکلاتی که باعث شده از هم جدا بشند، با همدیگه ریشه یابی وبعد از اون، حل و رفعش کنن.


چه زیبا این آیه قرانی می فرماید: (وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَیْئًا وَیَجْعَلَ اللَّهُ فِیهِ خَیْرًا كَثِیرًا)

«با همسران خود به طور شایسته (در گفتار و کردار) معاشرت نمایید و اگر از آنان (به دلایلی) بدتان آمد (شتاب نکنید و زود تصمیم به جدایی نگیرید) زیرا چه بسا از چیزی بدتان بیاید، اما خداوند خیر و منافع فراوانی را در آن قرار داده باشد» (النساء/19)

[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:طلاق , همسر , خانواده ,خانواده قرآنی , دعوا , زن و مرد , ماجرای طلاق ,آسیب های طلاق,

] [ 18:25 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

نقش و جایگاه زنان و دختران در نهضت کربلا و عاشورا

به ادامه مطلب بروید

[ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:کربلا , زنان کربلا , دختران , دختران در عاشورا , زنان در عاشورا , زینب س , رقیه س ,نقش زنان , تاثیر زنان , ,

] [ 23:3 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

آنهایی که در بین راه و روزهای آخر به امام حسین ع پیوستند و آنهایی که از یاری امام جا ماندند و آنهایی که امام را ترک کردند

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

برای دیدن به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

[ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:شبکه قرآن و معارف سیما , محتشم کاشانی , کربلا , جواد محدثی , نهضت کربلا ,قیام امام حسین ع,

] [ 21:39 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج مرودشت و تصاویر قرآنی نمایشگاه پوستر مرودشت

تصاویر قرآنی (3)

مرودشت و بسیج مرودشت و نمایشگاه پوسترهای قرآنی

[ شنبه 4 آبان 1392برچسب:پوستر , پوستر قرآنی , قرآن , بسیج , مرودشت , نمایشگاه پوستر مرودشت , نمایشگاه پوسترهای قرآنی,

] [ 15:11 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

پوسترهای شهادت امام باقر

بسم الله الرحمن الرحیم

از امام جواد بیشتر بدانیم پوستر ویژه شهادت امام جواد ع

بسم الله الرحمن الرحیم

آدم از بى ‏بصرى بندگى آدم كرد

گوهرى داشت ولى نذر قباد و جم كرد

 یعنى از خوى غلامى زسگان پست‏تر است

من ندیدم كه سگى پیش سگى سر خم كرد


خداوند در  قرآن مى‏ فرماید:

اى انسان‏ ها! آیا از شما پیمان نگرفتم كه از شیطان اطاعت نكنید كه او براى

شما دشمنى آشكار است و این كه تنها مرا پرستش كنید كه این صراط مستقیم

است‏«1»


وظیفه‏ ى ما در هر شرایطى بندگى خدا است همان گونه كه رسول گرامی اسلام

می فرماید:كسى كه همه‏ تلاش و همتش بندگى و اطاعت از خدا باشد، خداوند

خواسته ‏هاى دنیا و آخرتش را برآورده مى ‏كند.«2»


اما بندگی بعضی ها موسمی می باشد و در بندگی خدا ثابت قدم نیستند همان

گونه كه خداوند می فرماید:بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى ‏پرستند و ایمان

قلبیشان بسیار ضعیف است همین كه دنیا به آن ها رو كند و نفع و خیرى به آنان

برسد، حالت اطمینان پیدا مى‏ كنند اما اگر مصیبتى براى امتحان به آن ها برسد،

دگرگون مى‏ شوند و به كفر رومى ‏آورند! به این ترتیب هم دنیا را از دست

داده ‏اند، و هم آخرت را و این همان خسران و زیان آشكار است «3»


كسانی كه در اطاعت از خدا ثابت قدم نیستند از این نكته غافل هستند كه خداوند

انسان ها را برای اطاعت و بندگی آفریده است همان گونه كه از امام

حسین علیه السلام روایت شده است كه حضرت فرمودند:خداوند مردم را نیافرید

مگر براى معرفت و شناختن و چون او را شناختند، او را عبادت مى ‏كنند و

هر كه او را عبادت كند، از بندگى غیر او بى‏نیاز مى ‏شود.«4»


اگر انسان كمى فكر كند كه چند روز بندگى خدا در دنیا، رفاه و آسایش و كامیابى

در قیامت را به دنبال دارد ولی با این حال حاضر شود همه این لذّت‏ هاى ابدى را به

خاطر دنیاى فانى از دست بدهد، كمال بى عقلى است و این است معناى خسارت

واقعى كه خداوند مى‏ فرماید:اى پیامبر! به مردم بگو: زیانكاران واقعى كسانى

هستند كه خودشان را باختند.«5»


اطاعت از دستورات پیامبر و امامان بعد ازایشان است كه انسان را در مسیر اطاعت

الهی قرار می دهد همان گونه كه حضرت علی علیه السلام می فرماید:حضرت

محمّد صلى الله علیه و آله آمد تا مردم را از بندگى بت‏ها به بندگى خدا و از اطاعت

خلق به اطاعت خالق هدایت كند.«6»



منابع:

1: أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْكُمْ یا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ وَ

أَنِ اعْبُدُونِی هذا صِراطٌ مُسْتَقِیمٌ«یس آیه 60 و 61»


2:من أصبح و همومه هم واحد، كفاه الله هموم الدنیا و الآخرة «تفسیر روح البیان‏»


3:فَإِنْ أَصابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ

ذلِكَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبِینُ «حج آیه 11»
4:َ خَرَجَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ذِكْرُهُ

مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِیَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ

مَا سِوَاهُ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ قَالَ

مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِی یَجِبُ عَلَیْهِمْ طَاعَتُ«بحار الانوار ج 32 ص 83»
5: فَاعْبُدُوا ما شِئْتُمْ مِنْ دُونِهِ قُلْ إِنَّ الْخاسِرینَ الَّذینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَهْلیهِمْ یَوْمَ

الْقِیامَةِ أَلا ذلِكَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبینُ «زمر آیه 15»
6: فَبَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّدا صَلّى اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِه بِالْحَقِّ لِیُخْرِجَ عِبادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الْاءَوْثانِ إِلى

عِبادَتِهِ، وَ مِنْ طاعَةِ الشَّیْطانِ إِلى طاعَتِهِ،« نهج البلاغه خطبه 147»

[ دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:خدا, بندگی خدا , خداوند , بسیج مرودشت , خدا شناسی , عبادت خدا , بندگی پروردگار ,,

] [ 17:42 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه